Evaluación de la eficacia de técnicas psicosociales (rehabilitación cognitiva vs psicoeducación) como tratamiento adicional al tratamiento farmacológico en trastorno bipolarproyecto de investigación comisionada

  1. Barbeito Resa, Sara
  2. Ruiz de Azua García, Sonia
  3. Vega Pérez, Patricia
  4. Alberich Mesa, Susana
  5. González Ortega, Itxaso
  6. Bermudez Ampudia, Cristina
  7. González Pinto Arrillaga, Ana Maria

Editorial: Servicio Central de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzu Nagusia ; Gobierno Vasco = Eusko Jaurlaritza

ISBN: 978-84-457-3357-8

Año de publicación: 2014

Tipo: Libro

Resumen

Nahasmendu bipolarra gaixotasun psikiatriko larri, kroniko eta errepikari bat da, eta herritarren % 5k izaten du, gutxi gorabehera. Egin berri diren zenbait ikerketek azpimarratzen dute paziente bipolarrek disfuntzio kognitibo nabarmenak eta iraunkorrak izaten dituztela, baita egonkortasun- edo eutimia-aldietan ere, nahiz eta narriadura kognitiboa gehiago lotu izan den beti eskizofreniarekin nahasmendu bipolarrarekin baino. Horretaz gain, badirudi alterazio kognitiboek negatiboki eragiten dutela paziente bipolarren gizarte- eta lan-funtzionamenduan. Aurkikuntza horiek aditzera ematen dute ezinbestekoa dela sintoma afektiboetan esku hartzeaz gain alderdi neurokognitiboetan ere esku hartzea; horrela, gaixotasun hori duten pazienteek errehabilitazio kognitiboko estrategien onura jaso dezakete, arazo kognitiboei aurre egiteaz gain funtzionamendu orokorra hobetzeko. Ez dago nahasmendu bipolarraren arloko errehabilitazio kognitiboko programak eraginkorrak izan diren jakiteko aurretiko ikerketarik.